مقالات

کمپ ترک اعتیاد در اصفهان

کمپ ترک اعتیاد در اصفهان

امروزه وابستگی به مصرف مواد به ویژه مواد مخدر و محرک از پدیده های پیچیده و شوم جامعه می باشد. این معضل جامعه را از امنیت، آرامش و ارزش های اخلاقی مورد تهدید و آزار قرار می دهد. کمپ ترک اعتیاد، مکانی برای ترک اعتیاد بیمارانی است که به انواع مواد اعتیاد دارند.

در این مقاله با کمپ ترک اعتیاد در اصفهان آشنا می شویم. همراه ما باشید.


کمپ ترک اعتیاد در اصفهان


کمپ ترک اعتیاد مکانی با مجوز رسمی از بهزیستی می باشد که اقدام به درمان و ترک اعتیاد بیماران می کند. در کمپ ترک اعتیاد در اصفهان از روش های مختلفی مانند ترک سنتی، روش سم زدایی و ترک با استفاده از متادون برای ترک مواد استفاده می نمایند که مرسوم ترین آنها ترک ناگهانی (سقوط آزاد) است. این نوع روش درمان در بین افراد با نام ترک یابویی نیز شناخته می شود. کمپ ترک اعتیاد در اصفهان به بیماران کمک می کند تا موادی مانند شیره، کوکائین، تریاک، هروئین، متادون، ترامادول، گل و ... را ترک نمایند. در واقع معتاد به عنوان یک بیمار در کمپ ترک اعتیاد پذیرش شده و تا زمان تکمیل دوره بهبودی در این مکان ساکن می شود.

کمپ ترک اعتیاد در اصفهان


بهترین کمپ ترک اعتیاد در اصفهان


بهترین کمپ ترک اعتیاد در اصفهان مکانی می باشد که که در درجه اول از کادر درمانی مجرب و حرفه ای تشکیل شده است. همچنین شرایطی را ایجاد می کند تا فرد بتواند با حضور در یک محیط مناسب و به دور از جامعه، اعتیاد خود را ترک نماید. برای ترک هروئین و ماریجوانا لازم است تا بیمار در یک فضای آرام و به دور از استرس حضور پیدا کند. روش درمان گروهی برای کمک به این افراد بالاترین ارزش درمانی را دارد.
بهترین کمپ ترک اعتیاد در اصفهان از تمامی امکانات درمانی و رفاهی برخوردار است. مزیت دیگر بهترین کمپ ترک اعتیاد در اصفهان، حضور افراد در محیطی پاک و به دور از هر گونه ماده مخدر می باشد. ضمن اینکه آموزش هایی در زمینه مهارت های ارتباطی، بیان مشکلات و احساسات هم به بیمار داده می شود. بهترین کمپ ترک اعتیاد در اصفهان جلساتی برای بیماران در نظر گرفته تا با افرادی با شرایط مشابه خود آشنا شوند. افرادی که توانسته اند مسیر درمان را با موفقیت سپری نمایند و یک جایگاه مناسب اجتماعی پیدا کنند. آشنایی با این افراد، میزان امیدواری را در بیماران افزایش می دهد.

بهترین کمپ ترک اعتیاد در اصفهان

 

کمپ ترک اعتیاد خوب در اصفهان


کمپ ترک اعتیاد خوب در اصفهان با اهداف گوناگونی به بیماران کمک می کند. از اهداف این کمپ عبارتند از:

کمپ ترک اعتیاد خوب در اصفهان

1- مهمترین هدف کمپ ترک اعتیاد خوب در اصفهان، ایجاد فضایی مناسب و سرشار از آرامش و احترام برای بازتوانی و درمان بیمار است. محیطی که شخص معتاد احساس تحقیر و مجرم بودن نداشته باشد و با او مانند یک انسان عادی و بیمار که نیاز به درمان دارد، رفتار شود.

2- یکی دیگر از اهداف کمپ ترک اعتیاد خوب، قرار گرفتن فرد مصرف کننده در محیطی به دور از مواد اعتیاد آور است. همچنین فرد به هیچ گونه از مواد مخدر دسترسی نداشته باشد.

3- سومین هدف کمپ ترک اعتیاد خوب در اصفهان این است که بتواند یک محیط موقتی برای زندگی شخصی بیمار فراهم نماید. محیطی که امکان حضور دوستان، خانواده و آشنایان فرد در آن وجود داشته باشد. این عامل نقش مهمی در تقویت روحیه بیمار دارد.

4- در کمپ ترک اعتیاد خوب در اصفهان، آموزش هایی در زمینه مهارت های ارتباطی و بیان مشکلات، احساسات و عواطف ارائه می شود. بیمار در این محیط با کسانی آشنا می شود که شرایط او را تجربه کرده و پس از ترک به زندگی عادی خود بازگشته اند. این افراد با بیان تجربیات خود به بیمار کمک می کنند تا فرآیند ترک اعتیاد را با امید بیشتری به آینده سپری کند.


کمپ ترک اعتیاد خصوصی در اصفهان


کمپ ترک اعتیاد خصوصی در اصفهان مکانی می باشد که در درجه اول از کادر درمانی مجرب و حرفه ای تشکیل شده است. افراد مشغول در این مکان به کار خود علاقه مند بوده و بفرد معتاد را به چشم بیمار نگاه می کنند. کمپ ترک اعتیاد خصوصی در اصفهان امکانات رفاهی و درمانی با کیفیت بالایی دارد. هر چه امکانات مجموعه کمپ بیشتر باشد، شرایط برای کمک به فرد معتاد هم بهتر خواهد بود.
استفاده از علم به روز و به کارگیری جدیدترین متدهای درمانی نیز از جمله موارد مهمی است که کمپ ترک اعتیاد خصوصی در اصفهان را از سایر کمپ ها متمایز می کند.
از لحظه ای که فرد معتاد وارد کمپ ترک اعتیاد خصوصی در اصفهان می شود، به مراقبت های دلسوزانه، جامع و مشارکتی متصل شده که با نیازهای فردی آن مطابقت دارند.
کمپ ترک اعتیاد خصوصی در اصفهان به عنوان بهترین کمپ، یک رویکرد جامع را ارائه می دهد. همچنین مشکلات جسمی و ذهنی بیمار از جمله درمان مشکلات روانپزشکی زمینه ای که اغلب با اعتیاد مرتبط است را بررسی می کند. این کمپ ترک اعتیاد خدمات متنوعی را انجام می دهد. از خدمات کمپ ترک اعتیاد خصوصی در اصفهان می توان به ارائه روان درمانی و نوروفیدبک، کلاس های کاهش اضطراب و تنش های عصبی، ارائه خدمات ورزشی ماننده سالن های بدنسازی و ...، ارائه کلاس های انگیزشی و زندگی موفق، ارائه خدمات درمانی و تفریحی متنوع در محیطی امن و سرگرم کننده و ... اشاره نمود.

کمپ ترک اعتیاد خصوصی در اصفهان


کمپ ترک اعتیاد Vip در اصفهان


کمپ ترک اعتیاد Vip در اصفهان از نظر امکانات، خدمات و هزینه با سایر کمپ ها متفاوت می باشد. در این کمپ خدمات تغذیه ای و تفریحی کم نظیری وجود دارد. علاوه بر این، فرد می تواند فعالیت های ورزشی منظمی را در سالن های ورزشی مجهز دنبال نماید. در کمپ ترک اعتیاد Vip در اصفهان برای راحتی افراد، اتاق های جداگانه و شخصی در نظر می گیرند.
اعضای خانواده و دوستان هم می توانند در طول دوره درمان، بیمار را همراهی کنند. وجود امکانات رفاهی مانند کافی شاپ، بازی های رایانه ای، استخر، جکوزی، سونا و ... شرایطی را ایجاد می کند تا بیمار با خیالی راحت و به دور از هر گونه استرس و فشار، روند درمان خود را پیش ببرد.
در کنار امکانات تفریحی، کادر درمانی و امکانات پزشکی قرار دارند که بر اساس یک برنامه منظم، وضعیت بیمار را بررسی می کنند. همچنین تمام جنبه های سلامت جسمی و روانی مددجو را مورد ارزیابی قرار می دهند. امکانات موجود در کمپ ترک اعتیاد Vip در اصفهان، پیشرفته تر از مکان های دیگر است.

کمپ ترک اعتیاد Vip در اصفهان


مرکز کمپ ترک اعتیاد در اصفهان


بیمارانی که برای ترک اعتیاد به مرکز کمپ ترک اعتیاد در اصفهان مراجعه می کنند به مدت 3 تا 4 هفته تحت درمان قرار می گیرند. طول دوره درمان به دوز مصرفی و مدت اعتیاد بستگی دارد. هر چه دوز مصرف بالاتر و فرد مدت بیشتری مواد مصرف کرده باشد، صدمات جسمی و روحی بیشتری دیده است. بنابراین مدت زمان لازم برای ترک و درمان نیز طولانی تر می باشد. روند درمان اعتیاد در مرکز کمپ ترک اعتیاد در اصفهان شامل چندین مرحله می شود که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.


• مرحله 1: معاینات پزشکی


بیمار بعد از پذیرش در مرکز کمپ ترک اعتیاد در اصفهان، توسط پزشکان و متخصصین معاینه می شود. برای بررسی وضعیت سلامتی فرد، او تحت آزمایش های خون، تست قند، تست ریه، تست سلامت قلب و ... قرار می گیرد. در این مرحله، وضعیت سلامتی بیمار به طور کامل ارزیابی می شود.


• مرحله 2: قرنطینه و سم زدایی


مرحله دوم، مرحله سم زدایی و قرنطینه است. در این مرحله، بیمار را در محیطی آرام و به دور از استرس همراه با تجهیزات، قرنطینه می کنند. بیمار در این وضعیت، اجازه مصرف هیچ گونه ماده مخدری را ندارد. پزشکان برای کاهش شدت تشنج و درد بیمار، داروهایی تجویز می کنند. در این مرحله، حجم زیادی از مواد مخدر مصرف شده از بدن بیمار خارج می شود.


• مرحله 3: مشاوره و درمان روانشناختی


پس از طی دوره سم زدایی، بازیابی روح و روان بیمار از از اصلی ترین مرحله ترک در مرکز کمپ ترک اعتیاد در اصفهان می باشد. طول این دوره حدود 2 تا 3 هفته است و بیمار تحت نظر روان پزشکان قرار می گیرد. در این دوره برنامه‌ های تفریحی مانند بازی‌ های گروهی و ورزشی نیز انجام می شوند.


• مرحله 4: مشاوره خانواده


خانواده و حمایت های آنها در فرآیند ترک اعتیاد نقش مهمی ایفا می کنند. مشاوران و مددکاران به اعضای خانواده آموزش هایی می دهند تا بتوانند با بیمار خود به درستی رفتار کنند. خانواده می تواند فرد را از نظر روحی و شخصیتی آماده کند تا بعد از بهبودی، دیگر به سمت مصرف مجدد مواد تمایل پیدا نکند.


• مرحله 5: پیگیری بعد از ترخیص


پس از بهبودی و ترخیص از مرکز کمپ ترک اعتیاد در اصفهان لازم است بیمار در دوره های آموزشی و روانشناسی حضور پیدا کند و ارتباط او با مددکار تا مدتی ادامه داشته باشد. ترک اعتیاد تنها با سم زدایی و بدون درمان های روحی اثر بخشی چندانی نخواهد داشت. احتمال بازگشت به اعتیاد بسیار زیاد می باشد. مرکز کمپ ترک اعتیاد در اصفهان بعد از ترخیص بیماران نیز وضعیت آنها را پیگیری می کند و برای شرکت در جلسات مختلف آنها را دعوت می نماید.


کلینیک کمپ ترک اعتیاد در اصفهان


در کلینیک کمپ ترک اعتیاد در اصفهان از روش های درمانی مختلفی برای بهبود بیمار استفاده می شود. این روش های درمانی با توجه به ماده اعتیاد آور و شدت اعتیاد فرد، متفاوت است. از جمله روش های درمانی مورد استفاده در کلینیک کمپ ترک اعتیاد در اصفهان می توان به موارد زیر اشاره نمود.

کلینیک کمپ ترک اعتیاد در اصفهان


1- ترک سنتی


در این روش، دوز مصرف به صورت تدریجی کم می شود تا اینکه به صفر برسد. در ترک سنتی در کلینیک کمپ ترک اعتیاد در اصفهان، طی شدن دوره ترک، تخطی نکردن از دوز روزانه و افزایش ندادن در میان برنامه اهمیت بسیاری دارد.


2- روش سم زدایی


در کلینیک کمپ ترک اعتیاد در اصفهان از روش سم زدایی برای افرادی که دوز مصرفی بسیار بالایی دارند، استفاده می شود. در این روش برای اینکه تحمل خماری برای فرد راحت باشد، از داروهایی استفاده می کنند که همراه با بیهوشی بیمار نباشند.


3- روش یابویی


این اصطلاح که در کمپ های ترک اعتیاد، بین معتادان و خانواده آنها رواج دارد به همان روش ترک ناگهانی گفته می شود. در این روش، ترک اعتیاد به صورت یک روزه و بدون کاهش تدریجی یا جایگزین کردن ماده ای دیگر صورت می گیرد.


4- ترک با کمک متادون


در این روش نیز مانند ترک ناگهانی (یابویی) مصرف مواد قطع شده، اما متادون جایگزین آن می شود. هدف از این روش کاهش آسیب به بیمار و اطرافیان می باشد. متادون، طول مدت نئشگی بالاتری نسبت به سایر مواد مخدر دارد. استفاده از متادون به جای مواد مخدر باعث کنترل عوارض مصرف و خطرات ناشی از آن می گردد. در عین حال سختی خماری، علائم ترک را نیز کاهش می دهد.


هزینه کمپ ترک اعتیاد در اصفهان


امکانات و خدماتی که در کمپ های ترک اعتیاد دولتی و خصوصی به بیماران ارائه می شوند، با هم متفاوت هستند. هر چه امکانات و خدمات بیشتری در یک مرکز به مددجو ارائه گردد، هزینه درمان در آن مرکز هم بیشتر خواهد بود. ضمن اینکه برخی از بیماران در حین درمان، نیاز به مصرف دارو دارند که این امر هم به هزینه کمپ ترک اعتیاد در اصفهان اضافه می شود.


چاپ   ایمیل

1000 کاراکتر باقیمانده است


درباره ما

موسسه اغاز زندگي دوباره  داراي ١٥سال سابقه درزمينه سم زدايي توانمندسازي و آموزش بيماران اعتياد ميباشد
اين موسسه باتوجه به پيشرفت ها وموفقيت هايي كه درزمينه آموزش ومانايي درمان داشته گام مهمي درزمينه ترك بيماران اعتياد برداشته است و اين افتخار را دارد كه روانشناسان مددكاران وتيم درمان مجرب بهره ميبرد.

خدمات مشتریان

ورداورد انتهای خیابان امام حسین کوچه عادلی جنوبی سومین درب سمت چپ پلاک ٧

آدرس

درباره ما

موسسه اغاز زندگي دوباره  داراي ١٥سال سابقه درزمينه سم زدايي توانمندسازي و آموزش بيماران اعتياد ميباشد
اين موسسه باتوجه به پيشرفت ها وموفقيت هايي كه درزمينه آموزش ومانايي درمان داشته گام مهمي درزمينه ترك بيماران اعتياد برداشته است و اين افتخار را دارد كه روانشناسان مددكاران وتيم درمان مجرب بهره ميبرد.

خدمات مشتریان

ورداورد انتهای خیابان امام حسین کوچه عادلی جنوبی سومین درب سمت چپ پلاک ٧

دسترسی آسان

آدرس