مقالات

کمپ ترک اعتیاد در دهکده المپیک

کمپ ترک اعتیاد در دهکده المپیک

کمپ ترک اعتیاد در دهکده المپیک شرایطی را فراهم نموده است تا معتادان بتوانند دوره ی درمانی خود را به راحتی و بدون استرس سپری نمایند. به تمامی افرادی که وابستگی شدیدی به یک چیز داشته باشند اصطلاحاً معتاد می گویند.

امروزه در سراسر دنیا افراد زیادی وجود دارند که به چیزهای مختلفی مانند مواد مخدر، اینترنت، بازی، غذا، قمار و موبایل و ... اعتیاد دارند.اعتیاد آنها، اثرات مخربی بر سلامت فردی، زندگی شخصی، کاری و تحصیل فرد و ... دارد.
البته باید بدانیم که تاثیرات مخرب این مواد فقط بر روی خود فرد نمی باشد و این تاثیر بر خانواده و جامعه هم هست. از جمله اثرات مخرب این مواد تاثیر بر سلامتی فرد و ظاهر او و نیز کاهش توانایی و هوشیاری فرد برای انجام کارهای خود می باشد. خانواده فرد معتاد بیشترین صدمه را می بینند. یکی از سخت ترین نتایج اعتیاد طلاق و از هم پاشیده شدن خانواده هاست. تاثیرات مخرب شدید اعتیاد به مواد مخدر بر فرد، خانواده و جامعه باعث شده است که ترک آن نقش بسزایی بر سلامت خانواده و جامعه داشته باشد. بر همین اساس نیاز به موسسات و کمپ های ترک اعتیاد در جامعه بسیار احساس می شود. فرایند ترک اعتیاد در کلینیک ها و کمپ های ترک اعتیاد با استفاده از روش های مختلفی صورت می گیرد.


کمپ ترک اعتیاد کجاست؟


کمپ ترک اعتیاد مکان مناسبی برای مددجویان است تا بتوانند برای یک دوره ی موقتی در آن اقامت نمایند و با استفاده از خدمات درمانی این مرکز، اعتیاد خود را ترک کنند.

کمپ ترک اعتیاد در دهکده المپیک


آسیب ها و نشانه های اعتیاد


اعتیاد در افراد علائم مختلفی دارد که از آن جمله می توان به افت تحصیلی، عدم کارایی و عملکرد مناسب، ارتباطات ضعیف با افراد، نداشتن انرژی لازم جهت انجام کارها، تغییرات فاحش ظاهری و کاهش وزن شدید اشاره کرد.


اهداف کمپ ترک اعتیاد در دهکده المپیک


کمپ ترک اعتیاد در دهکده المپیک برای سلامتی معتادان و بازگشت آنها به شرایط عادی زندگی تلاش می کند. در این مرکز، محیطی عاری از هر گونه ماده ی مخدر برای فرد فراهم می شود تا او بتواند مسیر درمان را راحت تر سپری کند. در این مرکز رفتار مناسبی با مددجویان دارند و از هر گونه توهین و تحقیر فرد خودداری می کنند. آنها بر این باور هستند که معتاد مجرم نیست و فقط بیماری است که برای درمان نیاز به کمک دارد. بر همین اساس از تمام امکانات موجود استفاده می کنند تا بیمار بتواند به هدف خود (ترک مواد مخدر) برسد.

 

کمپ ترک اعتیاد در دهکده المپیک چه ویژگی هایی دارد؟


کمپ ترک اعتیاد در دهکده المپیک دارای فضای مناسبی برای بیماران می باشد. این مرکز مجوز فعالیت از سازمان بهزیستی کشور را دارد و امکانات مختلف ورزشی، سالن سینما و ... را برای راحتی بیماران فراهم کرده است. تیم پزشکی آن متشکل از روانپزشک، روانشناس، مشاور و مددکار می باشد. کمپ ترک اعتیاد در دهکده المپیک، کلاس های آموزشی مختلفی مانند ماتریکس و مشاوره های فردی را برگزار می کند. در این جلسات آموزش های مفیدی در رابطه با آشنایی افراد و خانواده ها با مواد مخدر و مضرات آنها ارائه می شود. علاوه بر این، روش های صحیح برخورد با فرد معتاد را به اعضای خانواده آموزش می دهند.


روش های ترک اعتیاد در دهکده المپیک


در کمپ های ترک اعتیاد از روش های مختلفی برای درمان بیماران استفاده می شود که معروف ترین آنها شامل روش ترک سنتی، ترک یابویی (سقوط آزاد)، ترک با استفاده از متادون و سم زدایی می شوند.


- ترک سنتی :

در این روش مقدار مصرف روزانه ی مواد را به تدریج کم می کنند تا اینکه به صفر برسد.


- ترک یابویی :

یکی از رایج ترین روش های ترک مواد است که در آن مصرف مواد به یکباره متوقف می شود.


- ترک با استفاده از متادون :

این روش شبیه روش ترک یابویی (سقوط آزاد) است. یعنی مصرف مواد، یکدفعه قطع می شود اما متادون جایگزین آن می گردد.


- سم زدایی :

برای معتادانی که دوز مصرف آن خیلی بالا است از این روش استفاده می کنند. در این روش فرد معتاد تحت نظر پزشک دارو مصرف می کند.


مراحل درمانی کمپ ترک اعتیاد در دهکده المپیک


افراد معتاد برای ترک مواد مخدر باید مراحلی را پشت سر بگذارند. در ادامه به این مراحل اشاره می کنیم.
1- پذیرش فرد معتاد
2- معاینه و بررسی وضعیت بیمار
3- قزنطینه و سم زدایی تحت نظر پزشک
4- خروج از قرنطینه و تجویز بهترین روش درمان
5- شرکت در جلسات مشاوره و روانشناسی کمپ
6- آموزش و کار در کارگاه های مهارت آموزی
7- سپری کردن دوره درمان و ترک مواد


سخن پایانی


از آنجائی که اعتیاد اثرات مخربی در زندگی شخصی و اجتماعی افراد دارد، توجه به درمان این افراد بایستی مورد توجه قرار گیرد. مراکز و کمپ های ترک اعتیادی همچون کمپ ترک اعتیاد دهکده المپیک تمام تلاش خود را در جهت بهبود شرایط زندگی مبتلایان نموده و با ایجاد فضایی مناسب و امکانات مورد نیاز افراد مبتلا در جهت رسیدن به هدف آنها را یاری می نمایند.


چاپ   ایمیل

1000 کاراکتر باقیمانده است


درباره ما

موسسه اغاز زندگي دوباره  داراي ١٥سال سابقه درزمينه سم زدايي توانمندسازي و آموزش بيماران اعتياد ميباشد
اين موسسه باتوجه به پيشرفت ها وموفقيت هايي كه درزمينه آموزش ومانايي درمان داشته گام مهمي درزمينه ترك بيماران اعتياد برداشته است و اين افتخار را دارد كه روانشناسان مددكاران وتيم درمان مجرب بهره ميبرد.

خدمات مشتریان

ورداورد انتهای خیابان امام حسین کوچه عادلی جنوبی سومین درب سمت چپ پلاک ٧

آدرس

درباره ما

موسسه اغاز زندگي دوباره  داراي ١٥سال سابقه درزمينه سم زدايي توانمندسازي و آموزش بيماران اعتياد ميباشد
اين موسسه باتوجه به پيشرفت ها وموفقيت هايي كه درزمينه آموزش ومانايي درمان داشته گام مهمي درزمينه ترك بيماران اعتياد برداشته است و اين افتخار را دارد كه روانشناسان مددكاران وتيم درمان مجرب بهره ميبرد.

خدمات مشتریان

ورداورد انتهای خیابان امام حسین کوچه عادلی جنوبی سومین درب سمت چپ پلاک ٧

دسترسی آسان

آدرس